Hoe zorg ik voor meer interactie op Instagram?

Share on facebook
Share on email
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Socialsbyaisha hoe zorg ik voor meer interactie op instagram

Je herkent het vast wel onder je bericht op Instagram zet je een vraag maar uiteindelijk reageert er niemand op. Ik zie dit regelmatig voorbij komen. Dit komt doordat sociale media expres vaak vertellen dat je een vraag moet plaatsen onderaan je bericht. Je krijgt inderdaad meer interactie als je een post plaats met een vraag maar er gaan wat stappen aan vooraf. Hoe kun je Instagram goed inzetten? Hieronder deel ik alvast 5 tips met je.

Plaats regelmatig content.

Hoe consequenter je plaats op sociale media hoe meer je volgers gaan uitkijken naar je bericht. Dit betekent niet dat je in de eerste twee weken 8 post moet plaatsen en vervolgens een maand niks. Maar dat je met jezelf afspreekt ik plaats 2 posts in de week op bijvoorbeeld dinsdag en zaterdag afhankelijk van je doelgroep en deze dan ook daadwerkelijk plaatst.

Gebruik tijdens het plaatsen hashtags.

HASHTAGS! Bijna iedereen kent ze maar hoe waardevol ze kunnen zijn weet niet altijd iedereen. Veel toekomstige klanten zoeken op hashtags, denk aan interior maar ook aan de plaats waar ze wonen bijvoorbeeld Breda. Als je bericht hier tussen komt te staan doordat je een hashtag gebruikt zien meer toekomstige klanten je post. Ik raad aan om 30 hashtags te plaatsen in de reacties. De eerste 8 zijn hierbij het belangrijkste.

Laat je volgers meedenken.

Volgers vinden het leuk om mee te denken en het vervolgens terug te zien. Zo geef je ze het gevoel dat hun mening telt en kom je soms achter belangrijke inzichten. Zo kun je bijvoorbeeld vragen welke foto ze het leukste vinden als profielfoto of welke kledingitem je moet inkopen voor dit najaar.

Denk aan de 20/80 regel.

De 20/80 regel staat eigenlijk voor 20% van de content mag commercieel zijn bijvoorbeeld koop dit of spaar nu. 80% van de content mag niet bestaan uit reclame. Nu zie ik je denken maar wat moet ik dan delen? Denk eens aan deze content ideeën: een versnelde reels van je werkdag, een voorstelrondje of een leuk weetje.

Laat de mensen zien achter het bedrijf.

Persoonlijkheid wordt met de jaren op Instagram steeds belangrijker. Waarin 2011 Instagram nog bestond uit het posten van je ontbijt en je nieuwe witte sneakers is het anno 2022 een heel ander verhaal. Je volgers willen een gezicht zien. Wie zit erachter het bedrijf en waarom doe je wat je doet?

Hopelijk kun je de bovenstaande tips gebruiken voor op je eigen Instagram account. Wil je meer weten over interactie creëren neem dan gerust contact op. Hoe gaat het met de interactie op jullie Instagram profiel?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde berichten:

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

*Ik ga vertrouwelijk om met je gegevens. Lees de Privacyverklaring.